Torsdag 23/9 + städredogörelse :)

Jaha då var det torsdag igen och dags att jobba kväll. Det känns faktiskt helt okej tycker jag, det är skönt att få en sovmorgon mitt i veckan. Jag har precis kommit  hem efter att ha tagit en morgon promenad på en timme. Det var faktiskt riktigt skönt, märkligt vad mycket tok man kan fundera på under en timme.....
Mina första funderingar beror på vad de 2 födelsedagsbarnen Eve & Fanny ska få i  present nästa helg?
Om det är någon som har något bra och roligt förslag så är ni välkomna att lämna dem till mig.
Andra saker jag funderade över under min promenad var att jag har inget inplanerat att se fram emot längre... Det känns lite surt, men det sista som jag hade inplanerat var bröllopet som vi var på förra helgen.
Så nu måste jag skaffa mig något nytt att se fram emot. men vad ska det vara?
Det vore ju skönt att få göra en resa, men Eve byter ju jobb nu så det blir nog ingen semester ledighet där på ett tag.
Man behöver något att se fram emot nu på hösten när dagarna bara blir kortare och kortare.....

Igår hade jag stor städning av lägenheten. Jag säger bara de som har byggt/renoverat denna lägenhet borde hängas upp i ett träd och piskas.
Jag kommer i fortsättningen att städa utan glasögon så jag slipper se bedrövelsen.....
Allt i min lägenhet är ju målat i vitt för si så där 100 år sedan, även lister....
Människorna som har försökt sig på att måla lägenheten har ju inte bemödat sig att täcka golvet när de målat listerna så det är färgmärken på mattorna. Jag brukar försöka vara duktig och torka listerna när jag städar, men för i helvete det blir ju inte bättre!!!! Listerna ser fortfarande smutsiga ut........ De har ju antagligen varit bruna förr.... På sina ställen börjar listerna att skilja sig från väggen med si så där 5 mm.
Man vågar ju inte släppa in människor i denna lägenhet längre, då tror de ju att man aldrig har städat i hela sitt liv!
Och ju mer jag tittar desto fler brister upptäcker jag. Det är en skum känsla att ha haft storstädning och känna sig duktig samtidigt som man känner ett starkt obehag av att det fortfarande är skit som inte går bort.
Nej jag hoppas att vi snart kan lämna denna lägenhet bakom oss och flytta.
Just nu skulle det kännas bra att bo i tält!

Men man får väl vara glad att man har en bostad i Sthlm idag. Men som sagt hädanefter städar jag utan glasögon!!





Ha det bäst

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0