5 kg extra mandom eller en egen himlakropp?

Idag var det åter dags att ge sig ut på min ny etablerade joggingrunda.
Jag måste säga att det gick betydligt bättre idag, än igår.
Jag orkade jogga hela rundan, utan att stanna en enda gång. Om 2 veckor om jag håller i detta så måste jag börja springa två varv.
Men nu ska jag göra en sak som ni inte kommer att uppleva många fler gånger. Jag ska be om ursäkt :)

Jag vill härmed be alla gravida kvinnor om ursäkt!!

Jag har i ett tidigare liv inbillat mig att gravida kvinnor ofta sitter för mycket stilla.
Idag upplevde jag själv hur det kan komma sig att det är så. Jag är inte speciellt överviktig, men visst finns det ett antal kilo som gärna skulle få försvinna inför beach säsongen. Men idag när jag var ute och joggade så upplevde jag att magen började röra på sig, det var ingen skön känsla. Det kändes ungefär som om 5 kg hade hamnat i omloppsbana kring min kropp. Jag brukar alltid säga att det är kärleksvikt som vid lämpligt tillfälle ramlar ca 20 cm nedåt och förstärker det manliga organet. Men idag när jag var ute och joggade och det kändes som om jag var en egen himlakropp med en 5 kg måne i omloppsbana, så insåg jag att jag hade felat i mina tankegångar. Numera så  känner jag bara beundran för hur gravida kvinnor klarar av vardagen.
Det kan inte vara lätt att bära omkring på den extra barlasten.
Jag hoppas att min egen måne med tiden minskar, jag kan bara inbilla mig hur det känns när gravida kvinnor har fött sitt barn. Det måste vara en befrielse.

Än en gång gravida kvinnor ni har numera min sympati!

Med bästa hälsningar

Himlakroppen Scaramanga

Himlakroppen Scaramanga skådas bäst runt vinterviken eftermiddagar mellan 16:00 - 17:00 :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0