Åldersnoja eller bara knäpp?

Då har det åter landat ett rymdskepp i Scaramangas huvud.
Det måste vara den enda förklaringen, för hur ska man annars förklara att jag har inbillat mig själv att jag ska kunna börja springa?
Senast jag sprang en längre sträcka var när jag gick 3 året på gymnasiet, då sprang jag 2 km på 25 minuter med ett trasigt knä. Tack vare det fick jag en 2:a i gympa. jävla gubbe....
Fråga mig inte hur denna idé har fått fäste i min hjärna, men jag tror det har något med att jag vill bevisa något för mig själv sedan jag slutade röka. Jag kanske vill se om lungorna fortfarande fungerar?
Jag tror inte att det har något med åldern att göra, för jag vaknar varje morgon och tittar mig i spegeln och tänker, MUMS! Så ålder är ju egentligen uteslutet.
Men någonstans har det ju skett en tankevurpa, varför ska jag utsätta mig för löpning/joggning när jag aldrig har hållit på med det?
Jag har inget bra svar på det idag, men det kan ju ha att göra med att jag är för bekväm att åka iväg till västertorp för att besöka gymet. Sen ser det rätt härligt ut när människor kommer springande,
Förutom par som tränar löpning tillsammans.... Då är det bara ett steg kvar sen är det lika träningsoveraller som gäller, och så långt har det inte gått ännu.
Jag fick skynda mig i väg  till intersport idag för att köpa nya skor, så nu måste jag helt klart använda dem. Jag har en svag känsla av att jag skulle få höra det annars....... :)
Men hur kommer det sig att det ska vara så förbannat krångligt att köpa skor?
Är det jag som har berikats med ailiefötter?
Provar man en sko så passar den på längden men inte på bredden.
Passar den på bredden kan man ju odla tomater i framkant på båtarna.
Skulle man trots allt hitta något exemplar som hjälpligt uppfyller kraven på längd och bredd, ja då saknar dessa stöd för hålfoten ...... 
Jag kan ju bara säga att om inte Eve följde med mig när jag handlar skor, då skulle det aldrig ske några inköp.
Eve springer skytteltrafik mellan skohyllorna och mig. Olika prisklasser, märken och storlekar testas. Sedan är ju färgerna av betydelse oxå, jag vill ju inte se ut som lady gaga i spåret. :)  Eve äger ju något som jag inte äger någonting av i princip, och det är tålamod. 
Jag vet inte hur många skor vi provade idag men det var nog iaf 15 - 25 par, och  den människan är ju otrolig för hon ger verkligen inte upp. Hon bara fortsatte att hämta olika skor, medans jag kände stress-svetten tränga fram i pannan. Kan det vara så att mina fötter inte är gjorda för att ha skor?
Ett tag funderade jag på om det inte skulle vara enklare att härda fötterna över öppen eld, för att sedan springa barfota. :)
Det fungerar ju för olika stammar, varför skulle det inte fungera för mig?
RUN, RUN LIKE THE WIND SCARAMANGA!!!!
Jag hade turen att Eve till slut hittade ett par skor som hjälpligt uppfyllde alla kriterier angående form och icke Lady gaga-het. Eve kanske är trött på att leka sjuksköterska, hon vet ju hur det brukar sluta när jag försöker bli ett med naturen. (Förra sommarens björkkram, i färskt minne) :D
Så imorgon är det upp till bevis, klarar kroppen av att springa 50 meter?
Jag har som mål att klara ett varv runt vinterviken innan sommaren är över.
Så om ni inte hör av mig något mer så vet ni att jag kämpade tappert men stöp efter 30 meter. Men varje gång ni hör vinden susa, då vet ni att det är Scaramanga som är ute och springer!
RUN, RUN LIKE THE WIND SCARAMANGA!!!! :D

Nu ska jag sova, det kommer nog att behövas :D

Ha det bäst

Scaramanga





Borde kanske heta Run this way?

Kommentarer
Postat av: Eve

Haha, jag måste ju erkänna att jag ibland funderat på om du har alienfötter, men det gick ju bra tillsist med att hitta ett par. Du är jätteduktig som kommit igång med springandet. Puss!

2011-04-26 @ 17:21:16
Postat av: syster yster

40-års kris redan?

2011-04-26 @ 21:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0