Vårblomstren har åter vaknat, alla uppmanas att se upp!

Då har man åter jobbat helg. När man jobbar helg i mitt yrke bör man förbereda sig på att bli överraskad.
En negativ sak med våren är att den för med sig att en viss kategori av människor tinar fram....
Dessa människor kommer i alla möjliga former, storlekar och samhällsklasser. Men gemensamt för de alla, är att de har ett ruskigt dåligt förhållande till alkohol.
Märkligt att de försvinner med vintern, men kommer fram till våren, Vad gör de under dessa 4 månader?
När jag stod där i godan ro och skötte mina sysslor så stegar en av dessa tidiga vårblomster fram till mig.
För att ni ska få synen klar för er så slut ögonen.
Tänk er en man på ca 190 cm
Ca 50 år.  
Smal kroppsbyggnad.
Ovårdat hår.
Väldigt stor öl mage och en för kort t-shirt. L
Lägg också till att han hade med sig sin nyvunna kvinna som han måste göra allt för att framstå som macho macho man, milt uttryckt.
Som sagt, han stegar med darriga bestämda steg fram till mig....

VB - Vill du ha en smäll?
S - Bjuder du på en smäll idag?
VB - Ja det gör jag, han ler mot sin kvinna och flinar sensuellt.
S - Vem ska du bjuda på en smäll då?
VB - DIG!
S - Det låter väl onödigt. (I mitt lugna sinne så börjar adrenalinet flöda)
VB - JAG KAN OM JAG VILL!!
S - Du kan ju få försöka, men du ser ju inte så stabil ut!
VB - Jag är full som en pelikan!!
S - Och du ska ändå ge mig en smäll?
VB - Jag kan om jag vill, han tittar åter på sin kvinna som ler upphetsat.
S - Då tycker jag du ska försöka, men jag ska ge dig ett förslag gå hem och väx en halvmeter så har du kanske en chans.
VB - Men, men, men.... Han tittar mot sin kvinna, men hennes glöd är borta. Hon ville se blod men fick nöja sig med en verbal förminskning av sin man.
VB - Jag älskar er här!! snyft snyft snyft.
S - Ursäkta?
VB - Ni är alltid så snälla mot mig...
S - Var det därför du skulle ge mig en smäll nyss?
VB - Ja men ni är snälla, ni respekterar mig.

Då kände jag att det var dags att gå därifrån. Man kan inte i ena sekunden villa slå någon för att i nästa sekund älska samma person. Men han kanske levde efter devisen, den man älskar agar man. Vad vet jag? Det blev i alla fall ytterligare en rolig historia från arbetet. :)

Imorgon åker jag till Göteborg, för att delta i färskvaruklubbens studieresa. Färskvaruklubben är en klubb med butikspersonal som samlas och prövar olika färskvaror. Detta är första gången jag deltar i dess sammankomster. Det ska iaf bli väldigt spännande och jag är tacksam att jag fick chansen att åka. Det kommer att bli väldigt roligt att få utveckla sitt personliga nätverk en del samtidigt som mat får prova mängder av olika färskvaror.

Vi kommer att besöka Feskekörka & Bröderna Nilsson Delikatesser.
Ni kan ju gärna ta en tur in på deras sidor och titta om ni har lust. :)

http://www.feskekörka.se/

http://www.brodernanilsson.se/


Årets första vårblomster kan ju enbart hedras med en låt. :D
Ni kan ju vänta till 1.03 in i låten då dyker de riktiga macho männen. :D
Han i svart mössa och solglasögon kanske kan vara reklampelare för vintermodet :)
Vi kan ju komplementera hans outfit med ett par foppadojor så är hela saken klar.
Sedan är det bara att ställa frågan. Undrar just var han bor?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0