Min första joggingtur ..... :)

Än är underverkens tid sannerligen inte förbi. Jag tog mig ut och joggade runt vinterviken. :D
Det är faktiskt så att jag är väldigt kaxig över detta. Jag ska säga att det tog emot att börja jogga, det kändes ju inte som jag direkt. Jag kände mig helt enkelt stört löjlig.
Hur ska det egentligen se ut när en dåre med alien fötter kommer löpande med klövarna pekade i 45 graders lutning åt vardera håll?
Ni förstår säkert att det inte var lätt för mig att släppa detta, när jag likt Bambi på hal is tog mina första stapplande steg....
 Jag har faktiskt min image att tänka på. :)
När jag äntligen hade kommit över den första dosen med ångest, så fick jag häng på ett sådant där "joggingpar", jag kände att jag helst av allt ville springa om dem, men för första gången gav jag upp på förhand. Det hade ju inte varit vackert om jag hade blivit omsprugna av dem vid ett senare tillfälle bara för att jag blev trött. Nej Scaramanga har ju fortfarande sin stolthet. Jag vägrar att förlora, även om motparten inte vet om att vi tävlar.
Så jag valde för första gången i världshistorien att inte försöka tävla mot andra. Jag joggade vidare och kände verkligen hur usel kondis jag har. Ett tag trodde jag hjärtat skulle lägga in om pension, men skam den som ger sig.
När jag kommer fram till liljeholmen så har Bosse, Benny och Sune Alkoholist satt sig ner på en av bänkarna som finns utmed strandkanten för att avnjuta ett ordentligt beachparty. Bosse Alkoholist tittar med vattniga ögon upp på mig när jag kommer och springer, sedan  utbrister han:
- Ja grabbar, han var nog långsammast idag. HA HA HA
Jag möter Bosses vattniga ögon och ler, samtidigt som jag tänker för mig själv:
- Säg en sak till!!! Ge mig en anledning att stanna, och trycka ner ölburken i halsen på dig.
Tur för mig så valde Bosse att inte säga något mer, han ville nog hellre avsluta strandpartyt med de andra killarna :)
Jag klarade faktiskt nästan av att springa hela sträckan som jag hade gett mig ut för att klara innan sommaren var över, jag blev tvungen att gå ca 150 m i mitten. Men det var ju rätt bra ändå, för någon som aldrig har joggat förut. Eller vad säger ni?

Ska vi summera dagens träningspass, vad fick jag ut av det?

* Ångest.
* Hånad av Bosse Alkoholist.
* Träningsvärk.

Är det inte underligt vad man utsätter sig för egentligen?
Behöver jag tala om att jag funderar på att göra om det hela imorgon?

Ha det bäst

Scaramanga

Om ni hör på tv, att de har siktat ett UFO runt vinterviken imorgon, så är det bara jag som har varit ute och försökt träna. :D



Jag kanske ska bjuda Bosse, och grabbarna på en skvätt ur min träningsflaska? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0