Våren kommer och jag längtar till Gnarp....

Hur kan det komma sig att man längtar till Gnarp?
Det hör absolut inte till vanligheten, men jag har kanske fått något hårt i huvudet. Vad vet jag?
Jag har spenderat min eftermiddag med att fundera lite över gamla minnesbilder från denna by. Det finns väldigt många roliga minnen. jag tror det är dessa som kallar på mig. Jag vill att det ska bli sommar och att jag ska få närvara med mina vänner och dricka öl.
Somliga i min närhet tror att jag har ställt till det så pass mycket för mig, med det så kallade bloggbråket. Att jag aldrig kommer att kunna återvända till byn. :)
Jag vet inte om det ligger något i det, det får framtiden utvisa. Det enda jag vet är att jag inom kort kommer att återvända.
Det börjar bli dags för en vecka i Gnarp. Det är många personer som förtjänar att få ett besök. :)
Jag har faktiskt inte varit i byn sedan i julas.
Men som sagt, jag återvänder strax och var så säkra på att jag kommer att meddela datum. :)
Jag har ju också läst på hela hälsingland.se att Gnarp är känt för nya saker. Nämligen statoil reklamen.
Jag har inte sett den själv ännu, men jag hoppas att den är bra och visar Gnarp från sin bästa sida.

Jag drömmer mig iväg....
Jag drömmer om att politiker och boende börja ser Sörfjärden som en tillgång...
Denna tillgång utvecklas till en av Sveriges största framgångar inom turism....
De boende uppskattar glassbarer, solstolar, volleybollnät, barer och mängder av turister...
De boende såg sin chans att tjäna pengar på alla dessa soldyrkare....
Politikerna städade stranden varje dag....
Politikerna snabbhanterade och förenklade alla tillstånd som näringsidkare behöver för att driva sin verksamhet....
Min dröm kan fortsätta länge till, men vad är det vi ser i fjärran?
Det är Scaramanga som kommer ner till playa dela Sörfjärdo iförd speedos och i bakgrunden spelas denna fagra hymn .......







Satan jag vaknade upp!
Vad inbillade jag mig?
Politiker och boende i Sörfjärden skulle aldrig utveckla stranden och dess omkringliggande naturtillgångar......
Det som skulle kunna bli Gnarps största attraktion håller helt enkelt på att gå förlorat på grund av att alla ser till sitt egen intresse.
Synd tycker jag, men Gnarpsbornas ögon kanske mår bättre av att inte se Scaramanga iförd speedos.
Men visst vore det bra om Sörfjärden utvecklades?
Varför ser människor utveckling som något negativt?
Jag hoppas att det sker en förändring någon gång.

Jag vill glida runt på playa del Sörfjärdo iförd speedos och kunna köpa mig en öl eller glass utan att behöva transportera min vackra bakdel flera kilometer.........

Ha det bäst

Scaramanga

Stockholms svar på Günther? :D

Kommentarer
Postat av: Tommy Norman

Alltid kul och träffas när du kommer hem scara, det dyker alltid upp minnen som ja glömt när vi träffas. Ofta med dig i huvudrollen, ibland klyftiga kommentarer och handlingar. andra gånger mindre meriterande "incidenter" :o)



Att du längtar hem beror på att din förnekelse inte klarar att hålla emot för sanningen. Du vill förtränga din kärlek till din egen by eftersom du skäms över den. Det är osunt att gardera sig i samband med att ha lagt kommentaren om att längta hem.



Man måste inse att det inte alltid är dom snyggaste som är de mest attraktiva. Inte heller är det alltid de smartaste som är de roligaste att hänga med. Det är därför Alex Schulman har en partner och det är därför vissa inte klarar av att flytta härifrån.



Eller... :o)



2011-04-16 @ 17:47:50
Postat av: kulturella

kom ann du bara..ta med evelina med.eller eve,

2011-04-18 @ 08:21:19
Postat av: Eve

Viva la Norrland!

2011-04-22 @ 12:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0