Vilken super vecka!!!

Scaramanga är tillbaka i Sthlm. Eller rättare sagt jag kom tillbaka i onsdags men nu har resan och alla intryck sjunkit in. :)
Som sagt så besökte jag Göteborg tillsammans med SLHF:s Färskvaruklubben. Det var verkligen en blandad skara med människor. Jag tror att åldern skiftade mellan 20 och 65. Alla med sina egna erfarenheter och syn på sitt yrke. Det var väl bara jag egentligen som var en utböling, eftersom jag inte har mina arbetsuppgifter i någon del av färskvarulinjen.
Men jag blev väldigt bra mottagen och jag känner att jag lärde mig en hel del.
Personligen uppskattade jag besöket hos bröderna Nilssons charkfabrik mest tror jag. Men det kan ju ha att göra med att jag arbetar mycket med egenkontrollen i butiken. Vi kan ju enkelt säga så här, jag tror inte vi ska uttrycka så stor ångest över att arbetet med egenkontrollen är så omfattade för oss i butik. Vi kan ju bara säga att hela fabriken var indelad i zoner och det gick nog inte att gå mer än 2 meter utan att springa på en informationslapp angående egenkontrollen. :)
Jag tyckte det var riktigt kul.
Vi fick ju också äta mycket god mat. Jag kan varmt rekommendera Kummel med blå musselskum som vi fick på restaurang Gabriel som ligger i fiskekyrkan. http://www.restauranggabriel.se 
Jag måste säga att jag blev orolig när det framkom att vi skulle få Smögen räkor till förrätt. Jag har ju inte handskalat räkor sen jag gick i högstadiet, men det gick riktigt bra.
Vi hade ett trevligt hotell vid namn Morningstar hotell som ligger mitt på avenyn. Det var inte det största hotellet, men trevlig personal och trevligt inredda rum.
¨
Om man ska göra en snabb uppskattning i några få ord så måste de bli:

* Trevliga upplevelser.
* Roliga människor.
* God mat.
* Ett utökat nätverk.

Resan var väldigt bra. Skulle jag få chansen att åka igen, så tvekar jag inte en enda sekund.

En annan rolig nyhet kom i brevlådan igår innan jag gick till jobbet, Jag fick mitt stipendium för business School!!! Jag kan tala om att jag blev väldigt glad och nu hoppas jag bara att jag blir antagen utan problem. Skulle ju vara tråkigt att få stipendium och sedan inte komma med. :)
Men det brukar ju inte vara några problem.
Så den 7 maj klockan 16:30 så tar man emot stipendiet på Clarion Hotell. Efter utdelningscermonin så stundar det galamiddag. Ni förstår kanske att jag är rätt nöjd med min vecka hittills. :)
Skönt att ha något att se fram emot i höst. :)

Stackars Eve blev kvar i Uppsala i går, hon kom inte hem på grund av stormen. Det känns skönt att veta att Sverige 2011 är så sårbart att ett träd lamslår halva landet.
jag hoppas att hon lyckas ta sig hem idag, hon är ändå lycklig lottad som har vänner i Uppsala som hon kan sova över hos. Tänk på de stackarna som fick sova på stationen.
Jag lider med mälardalens hårt prövade tåg resenärer, och nu är det dags att huvuden börjar rulla.
Ansvariga för underhållet och driften borde omedelbart ställa sina platser till förfogande. Det vore det enda ärliga att göra mot alla resenärer.

Ha det bäst!


Scaramanga


Kommentarer
Postat av: syster yster

ett stort grattis till dej! va roligt att du fick stipendium igen! kram

2011-04-08 @ 15:36:39
Postat av: Barbro

Grattis vännen!!!

Jag blir så glad för din skull!!!

Och stolt!!! Jag tar självklart åt mig en del av äran eftersom jag deltagit i din uppfostran!!!!

2011-04-08 @ 18:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0