Brev till herr & fru Pantzare.



Jag vill börja med att beklaga om jag sårat era känslor. Det var inte min mening. Men jag inbjuder er gärna att läsa mitt inlägg en gång till och fundera på varför ni är upprörda?
Jag skrev mitt inlägg grundat utifrån svts perspektiv, och för människor som aldrig har besökt bygden så måste det vara svårt att skaffa sig en rättvis bild av vad bygden har att erbjuda. Hela inslaget var kraftigt vinklat för att få bygden att framstå som döende. Vad tänkte ni egentligen själva när ni såg inslaget om vårt älskade Gnarp?
Såg det ut som en levande och blomstrande bygd?
Jag lägger ingen personlig vikt vid personerna som medverkade i inslaget, jag känner ingen av er, och jag anser att ni har er rätt att leva ert alldeles förträffliga liv i bygden.
Jag är ledsen Bengt om jag kostade dig värdefull nattsömn. Det var inte min mening. Men jag känner mig hedrad av att du väljer att spendera dina nattliga timmar framför min blogg.
Jag hoppas att du har lyckats återhämta förlorad sömn.
Jag gillade det du skrev om din fru i mitt kommentars fält och i din egen blogg. (Vill du att jag ska mörka bort hennes namn i kommentars fältet så är du välkommen att höra av dig.)
Din fru verkar vara en riktigt trevlig kvinna och väldigt belevad. Blev mäktigt imponerad av att hon kan fem språk.

Du ska få en kort presentation av mig:
Scaramanga
32 år.
Förvärvsarbetare.
Sambo. (Ja bengt, jag funderar också hur Eve står ut med mig)
Behärskar endast tre språk (Svenska, engelska och gnarpsmål)
Glad hemvändare 5 dagar om året.
Lycklig utböling 360 dagar av året.
Dryg översittande bloggare enligt vissa, hysteriskt rolig bloggare enligt andra.

Jag hoppas denna avbön friar mig från sheriff Bengts ilska. Jag skulle också vilja be Bengt om amnesti de ca 5 dagarna jag befinner mig i Gnarp/år. Då kan vi kanske vara vänner. Det skulle ju vara jobbigt om man fann "Scaramanga Wanted dead or alive" affischer över hela bygden. Hur ska vi lägga upp det Bengt? Vill du att jag skickar in en ansökan till dig om att få besöka bygden, eller är jag helt klart bannlyst för tid och evigheter?
Jag är glad över att du valde att inte göra några personangrepp på mig i min blogg, jag trodde du var en stor man med vända andra kinden till attityd.
Ditt inlägg om mig på din egen blogg, var faktiskt humoristiskt skrivet. Att du tar mig på så stort allvar, ser jag som en stor ära.
Men var bara snäll att undvara dina åsikter om att jag är likställd med Adolf Hitler. Jag kan vara kvinna men inte nazist.
Det är faktiskt bara ca 70 år sedan en galning störtade Europa i krig. Låt oss inte göra om hans dumhet bara för ett par foppatofflor.

Er tillgivne

Scaramanga

Dagens fråga går till Ann-Louise Hult. Varför skulle jag ta upp ICA Stjärnan, när de inte nämdes i inslaget?
Ann-Louise är även välkommen att lägga ett bud på "The Scaramanga hat"

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hahaha - det här var ju hur roligt som helst ju! Håller helt med dig dock i ditt resonemang, som den tidigare Gnaschps-bo jag är ;) En märklig karl, den där Bengt P... Det var verkligen inget påhopp från ditt håll, enligt mig, bara din syn på vad SVT har filmatiserat om bygden och jag kan inget annat än att hålla med dig!

2011-02-21 @ 22:12:36
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Scaramanga

Tack Pernilla! :D

Det känns skönt att någon står på min sida i gnarp blogg-wars 2011.

Tack än en gång! :D

2011-02-21 @ 22:16:25
Postat av: Sverker Söderström

Vill ge Dig, för mig obekante Scaramanga, beröm för den drivna stilismen. Kunnandet att skriva alldeles utmärkt har Du - precis som vännen Pantzare.



Jag lägger ingen "bedömning" om de personer som figurerade i inslaget. Alla, även Du och jag, åsätts "bedömningar". Den med de mest påkostade kläderna behöver inte vara proper innanför skalet. Jesus torde ha haft en tämligen enkel mantel.....



Att orten Gnarp, och Nordanstig, behöver en allmän uppstädning och uppsnyggning är däremot odiskutabelt. Vi är hemmablinda för förfallet - och blir som i TV-inslaget utsatta för ett förlöjligande. Raserade skyltar, som "Badrocken" vid södra E4-infarten, är outsägligt fula. Något enkelt som vi borde börja med att fixa. Nizze har tagit upp det i tidigare sammanhang.

2011-02-22 @ 09:38:34
Postat av: Eve

Fint skrivet älskling :-) förhoppningsvis får det folk att tänka efter en extra gång när de läst blogginlägg istället för att i onödan känna sig förorättade och arga.

2011-02-22 @ 16:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0