Gnarps sheriff behöver en ny ämbetsskrud.

Hej Sheriffen. Läste din blogg ikväll och som alltid så finns det tillfällen för att le.
Jag måste som alltid börja med att länka till Sheriffens blogg så läsare från andra breddgrader än Gnarp kan hänga med.

http://bpantzare.bloggagratis.se

Jag måste återigen tacka för att du läser min blogg och lägger så stor del av dina dagliga tankar till att fundera ut bitska kommentarer till mina bevingade ord.
Hur känns det Bengt att ha ett Scaramanga beroende? Du torde vara den första.
Sedan måste jag bara fråga gillar din fru att du ger henne epitetet bondläpp?
Jag funderade bara eftersom du tänkte hänga mig för ärekränkning, när jag tog upp frågan om SVT:s inslag, men när du självmant ger henne detta epitet. Då ska hon bara acceptera?
Jag tänkte bara på min egen situation, hade jag varit i närheten att uttrycka mig i dina ordalag så hade jag varit en man som fått sova på soffan. Men då glömde jag att du är Bengt, Sheriffen af Gnarp. Du är ju utnämnd av byn att försvara dess ära mot både inre och yttre fiender. Men hur är det egentligen med din ämbetsskrud Bengt?
Har människorna (dina vänner) som utnämnt dig till väktare över hela Gnarp gett dig en ämbetsskrud av rang?
Jag bara undrar annars är jag beredd att betala din nya ämbetsskrud. Jag föreslår ett par förgyllda foppa-dojor med texten Gnarps sheriff på toppen, kombinerat av en mysdress av One size fits all modell och valfri huvudbonad. Vill du köpa The Scaramanga hat så är den din för endast 2500 kr. Ett fullgott alternativ till truckerkeps. Jag är ju villig att bidra med en stor del av det ekonomiska bidraget till din ämbetsskrud. Det verkar ju inte mer än rätt eftersom jag är den störste brottslingen enligt dig.

Jag måste be dig Bengt om ursäkt, att kalla dig fördomsfull var ju helt felaktigt. Du är en pragmatisk herre som vill stödja friskolereformen. Men min fråga är varför startar du inte bara ett arbetsläger? Då skulle du med din makt kunna inspärra oliktänkande och samtidigt utnyttja dessa stackare till att städa bygden. Då skulle du kunna klättra ytterligare ett steg på maktstegen och skaffa dig ännu större inflyttande.  Du skulle kunna expandera ditt inflyttande till att inte bara gälla Gnarp. Du vet ju att Jättendal och Harmånger ligger inom ditt räckhåll.

Jag såg också att du hade ett tilltänkt samarbete med ryssarna. Behöver vi fråga vem som skulle bli ledare för denna fagra republik? Skulle du vara den enda sanna vägen till upplysning? Vad skulle huvudstaden heta?  Skogen af hopp? City of justice? Stad af helbrägdagörare?
Du har säkert ett mycket vackrare namn på gång, men delge mig gärna. Jag och folket vill gärna falla på knä och tillbedja den store sheriffen. Vi vill se din vackra profil och känna att ledaren är med oss. För ett snedsteg och vi skickas till arbetslägret.

Jag vill också passa på att be om ursäkt för att jag sade att inflyttningen till Gnarp skulle minska sedan detta inslag sändes. Jag vill bara meddela sheriffen af Gnarp att turismen troligen kommer att öka på grund av dig. Många av mina medarbetare tror att jag har hittat på sheriffen af Gnarp som ett alterego till mig själv. När jag sedan berättar att du är en högst verklig person av kött och blod. Blir de alldeles lyriska och vill genast besöka bygden för att se dig med egna ögon.  Du har blivit till en legend.
Jag råder dig att begränsa ditt patrullområde under sommarmånaderna till statoil och pizzerian. Då kan människor stanna och fotografera dig, du kan berätta om ditt arbete och sälja biljetter till lägenheten där den tragiska händelsen ägde rum.
Både bygden och du kommer att vinna på detta. Du har börjat bygga den nya legenden om sheriffen af Gnarp.

Sedan tror jag att både jag och mina läsare hoppas på ett svar på detta påstående:

jag häcklar inte människor utan sammanför bara associationer. Jag är alltid objektiv och på 30 minuter kan jag bevisa ett statistiskt samband mellan antalet fall av gonorré och importerade bananer.

Jag måste säga att det var det mest intressanta du skrev i ditt inlägg käre Bengt.
Hur ska jag göra med mitt testamente Sheriffen? Jag har ju inga skulder att föra vidare?

Din tillgivne vän

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0