Howdy sheriff Bengt!!

Innan jag börjar med dagens inlägg i debatten om foppadojans vara eller icke vara i den stereotypa klädkoden för gnarpsborna, så måste jag lägga in en länk till sheriff Bengts blogg så att alla som inte är bosatta i Gnarp får den stora äran att ta del av denne mans visdomsord. Hoppas det är okej med dig Bengt, annars vet du att det som vanligt bara är att höra av sig så modererar jag om i min blogg. Med detta sagt så kommer Bengts blogg adress här:

http://bpantzare.bloggagratis.se/

Börja gärna med att läsa Sheriffens visdomsord innan ni går över till att läsa mina bevingade ord.

Jag vill återigen ta detta tillfälle att be din kära hustru om ursäkt för de påhopp hon anser sig drabbad av från min sida. En fråga som har växt fram inom mig är dock, hur kommer det sig att hon inte har hört av sig själv?
Hon verkar ju vara en driven och framgångsrik kvinna, jag har svårt att tänka mig att hon inte skulle säga till mig riktigt ordentligt om hon hade lust. Men då hade jag inte fått äran att diskutera med Bengt, och då tror jag att mitt och många andras liv hade varit betydligt tråkigare.

Jag läste idag din blogg och nu har jag funderat. Hur kommer det sig att du kan göra dig rolig över flickorna som lämnade Kiruna och reste i Stockholm i 30 dagar och återkom med en del drag av typiska Stockholmsepitet. Men när jag hävdade att foppatofflor och truckerkeps ingick i Stockholmarnas fördomsfula tankesätt angående norrlänningar, då blev jag ett öppet byte för att häckla och jämföra SS utmärkande av judar med en Davidsstjärna.
Jag säger inte att jag är bättre än dig, men däremot att vi är lika goda, fördomsfulla och retsamma människor. Det kan jag stå för. Jag har fördomar, tråkigt men jag är människa.

Jag läste också att dina vänner visste att du var värre än en Sheriff. Det lät spännande, om du vill så får du gärna delge mig en av dessa titlar. Då kommer jag fortsättningsvis att använda mig av din självvalda titel.
Läste också att du hade varit ett befäl vid fjälljägarna, Grattis! Tyvärr fick jag aldrig tillfälle att göra debut inom moder Sveas väpnade styrkor.(Tur för Sverige kanske?)  Men det känns ju tryggt att veta att du har vakat över våra gränser med din starka trupp. Var det ryssarna ni skulle hindra från att skövla moder Svea?
Hur skulle du känna igen dem? Hade de några särskilda kännetecken? Eller skulle du skjuta på alla som kom från öst?

Det känns iallafall tryggt att veta att du numera vaktar Gnarp. Jag kommer att sova betydligt bättre de fem dagarna per år som jag besöker Gnarp, när jag vet att Sheriff Bengt patrullerar bygden med sin slöa morakniv. För det kan väl inte vara så att det är mig som din vassa verbala och mycket slöa fysiska kniv vill straffa?
Jag har ju intrycket av att du arbetar med att vårda människor med dina kärleksfulla händer, då passar väl inte en morakniv in i bilden?

Sedan fick jag inget svar av dig hur vi skulle göra om jag ville besöka Gnarp. Måste jag skicka in en ansökan i förväg, eller räcker det om jag faller på knä inför dig och ber om nåd? Eller är jag banlyst för tid och evighet av Gnarps sheriff Bengt?

Jag hoppas och tror att jag slipper Bengts ilska och slöa morakniv. För en mer rättvis och rättfärdig sheriff kan väl inte finnas på denna planet?

Jag ber återigen om ursäkt och ber om sheriffens förlåtelse.

Jag vill ju återvända, jag vill inte vara rädd för Sheriffens vedergällning.

Hoppas ni får en bra kväll

Scaramanga

Gnarps svar på Emil.



Kommentarer
Postat av: Katja

Haha det här ju galet roligt, ett bloggkrig =)

2011-02-23 @ 10:57:48
Postat av: D

Ehm det som denne person skriver i sin blogg, uppenbart riktat mot dig kallas hot. Det är inte trevligt och det kan man anmäla folk för!

2011-02-23 @ 23:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0