Tack till Sverker Söderström.

Jag vill passa på att tacka Sverker för den fina kommentaren:

Vill ge Dig, för mig obekante Scaramanga, beröm för den drivna stilismen. Kunnandet att skriva alldeles utmärkt har Du - precis som vännen Pantzare.

Jag lägger ingen "bedömning" om de personer som figurerade i inslaget. Alla, även Du och jag, åsätts "bedömningar". Den med de mest påkostade kläderna behöver inte vara proper innanför skalet. Jesus torde ha haft en tämligen enkel mantel.....

Att orten Gnarp, och Nordanstig, behöver en allmän uppstädning och uppsnyggning är däremot odiskutabelt. Vi är hemmablinda för förfallet - och blir som i TV-inslaget utsatta för ett förlöjligande. Raserade skyltar, som "Badrocken" vid södra E4-infarten, är outsägligt fula. Något enkelt som vi borde börja med att fixa. Nizze har tagit upp det i tidigare sammanhang

Det värmer att få detta beröm av en människa som försörjt sig på det skrivna ordet.

Tack än en gång.

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0