Blivande fjällvandrare eller hemlösa?

Idag har Eve varit och köpt ett tält till vår fjällvandring.
Det blev ett Everest travel bike 2. Det hade kostat 999 kr. Men Eve hittade ett som var på rea och fick det för endast 499 kr. Detta är ett två mans tält. Men det hade ändå en vattentäthet om 3000 mm. Det måste ju vara ganska bra ändå med tanke på priset.
Efter middagen tittade Eve på mig och frågade om vi skulle gå ut och pröva att slå upp tältet. Jag höll med, och vi tänkte först gå till svandammsparken. Men vi besinnade oss efter att vi hade börjat tänka på att vi skulle se ut som två hemlösa som slog upp sitt natthärbärge. Vi hade tur och hittade en undanskymd gräsplätt på vår innergård. Här kunde ju "bara" hela huset skratta åt oss. Det är ju lite bättre än att hela området skulle skratta åt oss.

Så tältbyggandet tog sin början .....



Det gick faktiskt betydligt bättre än jag hade förutspått. Vi fick faktiskt ihop vårt tält utan att blodet började flyta. :)
Jag hoppas bara att det hela går lika bra när vi har vandrat tre mil och är ordentligt hungriga :)
Men det tror jag.:)



I ett tält på valsbergs gränd liten Eve tittar ut .....

Så här blev resultatet av vårt tältresande. Visst blev det bra?
Nu hoppas vi bara att det håller för vindarna vid Sylarna oxå. För nu är det bara ca 4 veckor kvar tills det är dags att besegra ytterligare ett berg. :)

Ha det

Scaramanga




Vi hoppas att vi möts av samma väder för det är hit vi ska till Sylarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0