Erwin Rommel siktad vid trekanten .....

I onsdags var jag ute och joggade min vanliga runda vid Trekanten. Visst är det ett under att jag fortfarande håller i det? Hur som helst, denna dag var det helt olidligt varmt. Jag joggar framåt och känner mig helt enkelt rätt tuff. Då börjar marken att vibrera...
Jag börjar fundera på vad egentligen är som sker? Hur kommer det sig att marken vibrerar? Har stockholms stad börjat med underhållsarbete på årets varmaste dag? Knappast troligt.
Marken vibrerar nu ännu kraftigare och jag funderar på om det var så här de amerikanska soldaterna som låg i ställning utanför Bastogne kände när de tyska tiger-pansarvagnarna rullade fram mot deras ställningar under andra världskriget. Jag torkar svetten ur pannan och tittar plötsligt upp.
Vad är det jag ser vid krönet?
Värmediset måste spela mig ett spratt. För det kan väl inte vara två tyska tigertankar vid trekanten?
Genom toppluckan ser jag en bekant figur som står på utkik Det kan bara vara Erwin Rommel. Vid hans högra öra håller han i komradion. Jag antar att han måste meddela generalstaben att snart är hela Trekanten ockuperat. Han rättar nonchalant till sin kikare och spanar ut över Trekanten.
Vibrationerna är nu så kraftiga att hela jag skakar. Jag ser nu pansarvagnens kanonrör. Detta diaboliska vapen, med sina salvor skrämmer det livet ur vem än som står ivägen.
Pansarvagnen är rysligt nära nu och jag känner en verklig rysning som ilar nedför ryggraden när Erwin tar upp sin plunta för att stärka sig med lite rusdryck..
Jag försöker skrika ......
SE MIG!!!!!!!! SE MIG!!!!!!!!!!!!
Men larvfötterna bara fortsätter framåt och jag känner att nu är min sista stund kommen. Är det mitt öde att krossas under en pansarvagn vid vinterviken?
I sista stund så kastar jag mig åt sidan och undviker precis att träffas av larvfötterna, Eldröret ger eld och Rommel skriker!
- URVÄGEN FÄHUND!!
Jag lyckas genom ett smärre mirakel undvika att träffas av elden från eldröret. och när jag snubblar förbi pansarvagnen så bryts transen och jag vaknar till.
Erwin Rommel är egentligen inte en tysk pansargeneral som är på jakt efter oliktänkande. Det jag har mött på denna smala stig är dagens svar på "herrefolket". Dessa har oinskränkt makt och nåde den som försöker sig på att utmana deras makt. Dessa moderna Ûber människor jag pratar om är så klart "Lattemamman".
Pansarvagnen = Dubbelvagn. Fast bara med ett barn i, man behöver ju kanske lastutrymme.
Komradion = Ipod4
Kikaren = Solglasögon, köpt på HM för 49,50. Ju större desto bättre.
Plunta = Lattémugg köpt på 7-Eleven eller Waynes coffe.
Eldröret = Den lille lattebebisens stora svada.
Vibrationerna = Dessa går vi inte in på.

Missförstå mig rätt.
Självklart ska alla människor ha samma rätt att utnyttja Stockholms vackra natur. Men måste man ha dubbelvagnar och gå i bredd på en stig som är 130 cm bred?
Hur kommer det sig att det är alltid är alla andra som ALLTID ska flytta på sig?
Självklart är det enklare att flytta sig för mig. Men om det redan är trångt varför göra det ännu värre genom att gå i bredd?
Hur kommer det sig att man måste prata i telefon samtidigt som man pratar med sin kompis, Världen utanför denna enhet har för dess innevånare upphört. Människor som kommer i dess väg bör kasta sig i stoftet om de vill ha en chans till överlevnad.
Det är inte alla mödrar som lyckas leva upp till Lattemammans epitet. Jag uppskattar att inte ens 5% gör det. Ni andra behöver inte känna er vid detta inlägg. Men tänk på det. När man börjar gå i bredd med barnvagnarna då har man uppfyllt det första och är numera ett steg närmare att vara lattémamma :D

Nu tänker ni nog jaja vänta bara tills du blir förälder. Då kommer vi att få se den största lattépappan norr om Paris. Jag kan bara meddela eder att jag kommer aldrig att lyckas leva upp till dessa epitet.
Detta beror helt enkelt på att jag inte klarar av att prata i telefon samtidigt som jag pratar med andra människor. I så fall blir det kortslutning och jag får inget sagt.
Och tänk vilken hemsk tanke, En tyst Scaramanga. Vart skulle världen vara påväg då?

Trevlig Kväll

Scaramanga




Tiger-pansarvagn?





En modern dubbelbarnvagn?



Kommentarer
Postat av: syster yster

jag håller med dig helt och fullt, men förutom "pansarvagnar" bör även pensionärer ocj japaner nämnas i sammanhanget, anser jag iallafall.

På dembara, du har mitt fulla stöd!!!!!!!

2011-07-04 @ 20:41:53
Postat av: Scaramanga

Hahaha Tack för stödet.

Men Japaner vad har de stackarna gjort. De är väl i vart fall ödmjuka?

2011-07-04 @ 20:44:58
Postat av: kulturella

tror inte ens ni kan stava till ödmjuka.

2011-07-11 @ 08:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0