Pizza eller tacos det är frågan? (En dag på Gröna lund)

Då har man överlevt ännu en helg. :)
Denna helg har vi haft eves syster Hilma på besök. Det har varit väldigt trevligt.
Gårdagen spenderades på Gröna Lund. Tur som jag har så arbetar Fanny där just nu, så hon fixade gratis entrébiljetter åt oss och rabatt på maten. Sedan åkte hon de värsta åk"attraktionerna" med Hilma.
Tack för det Fanny.
För hur man kan kalla det för åk"attraktioner" det går över mitt sunda förnuft. Döds"attraktioner" vore mer lämpligt tycker jag. Tro inget annat än att Eve köpte nästan samtliga bilder på mig när jag åker dessa attraktioner Man kan väl säga att jag bidrog till många skratt under gårdagen.....
Min rädsla för karuseller där man sitter löst med fötterna tror jag har att göra med när jag och Gosa åkte paragliding i Turkiet. Fy fan vad rädd jag var. Varje gång jag sätter mig i en karusell så återkommer denna känsla av att jag skall lossna och falla ner mot en flinande ond död som tvår sina händer. Men man ställer ju upp för gänget och åker ändå, även om döden är nära i varje sväng eller hur?
Men nu åter till detta med maten.
Vi var och skulle äta lunch på en av de lokala restaurangerna inne på Gröna Lund. Tjejerna hittade direkt vad de ville ha. Eve & Hilma tog grillad entrecote Fanny slog till på en Cesarsallad. Själv fann jag mig stående och stirra på matsedeln. Det fanns ju mycket gott. Jag var inte direkt sugen på en pizza, men något starkt så att jag kunde få en ursäkt att dricka en kall öl. Jag hittade det perfekta alternativet Tacos. Gott och starkt och en perfekt ursäkt för att få dricka en kall öl i värmen. Det stod ju visserligen under Pizza. Men vem har sett en pizza med tacochips?
Tjejerna tyckte det hela var mycket roligt och hoppades att jag skulle få en pizza med tacochips. Men jag upprepade bara mitt mantra att det finns ingen pizzabagare som skulle lägga kall gräddfil och tacochips på en pizzabotten. Något så dumt finns ju inte. De orkade antagligen inte bara skriva upp en ny rubrik på menyn eftersom den isf bara skulle innehålla en rätt. De hade helt enkelt bara tänkt på miljön och sparat bläck.
Tjejerna var föga övertygade men vi satte oss ned i solen och väntade på maten.
Helt plötsligt börjar vår elektroniska "Nu är maten klar" att vibrera och vi gick mot utlämningsdisken för att hämta maten. Jag hamnade lite på efterkälken och när jag väl kom fram så möttes jag av hysteriska skratt.
Jag tänkte detta kan inte vara bra, rädd för vad jag skulle få se tittade jag över Fannys axel och gissa vad jag såg?



Jag kan ju tala om att min tilltro till kockarnas kulinariska färdigheter fick sig en ordentlig törn. Vem ... får för sig att lägga kall gräddfil och kalla tacochips på en varm pizza?
Jag vet inte men det borde tillhöra någon form av baskunskaper inom kockyrket. Att kallt och varmt blir ljummet.
Det var tur at vi åt under brännande sol, det gjorde att min pizza höll sig varm betydligt längre än förväntat.
Hur smakade den då? Tja riktigt bra faktiskt så länge man plockade bort dessa förhatliga Tacochips. :)
Sedan följde en dag med många roliga och skrämande upplevelser. Jag vill passa på att Tacka Fanny ytterligare en gång för allt. Det var mycket uppskattat och vi kommer snart att göra om detta det kan jag lova. :)




Här ser vi Hilma Och Fanny i EXTREME. Hur man frivilligt utsätter sig för detta är för mig en gåta?



Här ser vi Scaramanga och Eve i den förhatliga kvasten. Hur man kan tillverka något så djävulsk som denna karusell går inte att föreställa sig. Men som sagt man måste ju ställa upp för laget, och om det innebär att man får vara den ut skrattade för resten av dagen så må det vara hänt. :D
Det var oxå sommar krysset när vi var på gröna lund. Hur detta program har överlevt är oxå en gåta, vi stod och tittade en stund på genrepet. Den enda känslan som kom över mig var Usch vad detta är tråkigt. Sen hur man kan anlita Kicki Danielsson för att uppträda den är ju minst sagt skumt. Har inte denna artist ställt till med tillräckligt många skandaler för att bli förpassad till artisternas eget ålderdomshem? Men jag antar att det är som med Anna bok. När hon inte synts i tv eller tidningar på ca en månad då får man ringa runt tills någon tv kana/tidning visar förbarmande och låter henne vara med i en spalt eller ännu bättre ett hemma hos reportage!!!!!
Men förutom artisterna var dagen helt perfekt och jag hoppas att vi snart gör om detta.

Ha det

Scaramanga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0