Då har man ställt till det igen........

Det är i dessa dagar inte enkelt att heta Scaramanga. Jag deltog för en tid sedan i en webbtävling i en branschtidning. Jag hade totalt glömt bort denna tävling tills telefonen ringde i måndags.
Det visade sig att jag hade lyckats med konststycket att vinna denna deltävling, och nu måste jag ställa upp och tävla inför publik på en tillställning för branschen.
Tänk om jag inte får ett enda rätt?
Det skulle man få höra tills dödagar.....
Det skulle ju kunna bli ytterligare en otrolig historia om Scaramangas liv inom butik. Den historia som fortfarande leder är ju den när en 16 årig Scaramanga erhåller sitt första praktikbetyg och handlaren har skrivit "EJ BUTIKSVÄNLIG" över hela papperet. Någon förklaring till detta betyg gavs aldrig. Men det blev en rolig historia att komma ihåg.
Svårt att tro att man numera har jobbat i tolv år inom butiksvärlden, när man erhöll detta betyg som start på karriären. :D

Denna tävling kommer att gå av stapeln den 18 oktober, så nu har jag ett tag på mig att ladda. Men hur laddar man inför en tävling i varukunskap?
Jag vet inte, hur som helst så tror jag att det kommer att bli en rolig kväll.
Jag tittade igenom startfältet på branschtidningens hemsida och det såg väldigt blandat ut. Men min förhoppning blir att jag inte kommer sist!
Men om jag inte får ett enda rätt, då kan jag meddela att jag kommer att begära semester dagen efter tävlingen.
Jag känner ett par stycken som kommer att få svårt att glömma om Scaramanga inte fick ett enda rätt i tävlingen
Men det är väl oxå så att om man ger så får man oxå vara bered på att ta, eller är det inte så det bevingade butiksordspråket går?
Eller är det "Även en rund burk har en framsida" Jag vet inte ibland blir detta med ordspråk så himla rörigt. :D

Jag vill passa på att önska alla en härlig midsommar
Personligen så ska jag åka hem till byn där halvgudar föds och riktiga män skapas, Gnarp.
Jag brukar förklara för människor som inte är från Gnarp, att jag inte uppfyllde kraven för dessa epitet när jag bodde i Gnarp. Så jag blev sparkad 30 mil söderut där det bara finns 08:or och stolpskott.
Men här uppfyller jag heller inget av dessa epitet. Stockholmarna säger att jag låter som en bonde som har för mycket fritid! :D
Med andra ord det är inte lätt att vara Scaramanga, jag är en utböling var jag än sätter min fot. :D

Jag hoppas bara att allas midsommarfirande blir skojfriskt.
personligen ska jag undvika slöa rostiga moraknivar och foppatofflor. :D
När denna kombination återfinns tillsammans då vet vi att Scaramanga är illa ute! :D

Glad midsommar

Scaramanga







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0