En kväll på krogen ....

Som ni säkert vet så har jag varit falsk gräsänkling i helgen och igår var det dags för Scaramanga att återerövra krognatten. :)
Jag laddade upp med att dricka mig en bacardi breezer, Det snusket smakade som hemkört och billig multivitamindryck. Men jag fick i mig den iaf och glad i hågen hoppade jag på tunnelbanan, för att bege mig till götgatsbacken.
Jag hoppade av vid slussen och började promenera mot Högbergs. Utanför högbergs stod två vakter men det var ingen kö. Jag kände på mig redan innan jag gick fram till dem att detta skulle bli jobbigt.
Men jag stegade fram mot ingången och när jag väl kom fram så hoppade vakten framför mig och sa:
V - Godkväll
S - Hej.
V - Hur mycket har du druckit ikväll?
S - 1 Bacardi breezer.
V - Du ser berusad ut.
S - Jaha?
V - Man blir inte berusad på 1 Bacardi breezer
S - Nä, jag är fullt medveten om det.
V - Vad har du druckit mer?
S - Ingenting. (Nu började jag tappa tålamodet ganska kraftigt)
V - Är du säker på det?
S - Du kanske kan tala om då hur mycket jag har druckit?
V - Det vet väl inte jag.
S - Nä just det! Nu bestämmer du dig om jag får komma in eller inte. Det är ingen idé att du är dryg mot mig, för jag spenderar gärna mina surt förvärvade pengar på något annat ställe än högbergs. Men nu är det så att mina vänner väntar på mig! Så hur ska du ha det?
V - "mutter mutter mutter"
S - Ursäkta?
V - Gå in då för fan.
S - Du får också ha en god kväll.

Väl inne på mötte jag upp Emelie, Karolin och Micke, Vi begav oss ganska snabbt vidare till snaps på medborgarplatsen. Där fick man ett helt annat mottagande, vakterna var jätte trevliga och önskade oss en kul kväll. Märkligt vad ett vakt förläggande kan göra med somliga människor. 
Väl inne på snaps så satte vi oss ner och började prata. Jag observerade en kille i röd tröja som satt bredvid mig. Han hörde inte till vårt gäng, så jag antog att han hörde till gänget som satt bredvid. Denna kille såg ut som om han sekunden innan han gick in på snaps hade legat och kört bänkpress.
Hans kläder var verkligen fokuserade på att visa hans "vältränade" armar. Jag satt ett tag och funderade på var hans kompisar egentligen höll hus. Det var ju ingen som pratade med honom.
När jag tittade till honom ca 45 minuter senare så satt han fortfarande där ensam. Jag tänkte fan vilka kompisar han har som är på toaletten så länge.
Sen ramlade polletten ner, han var ju där ensam. Han är en av nattjägarna. Han är en man som har kommit över att om man går på krogen själv så är man konstig.
I stället så sitter han där i mörkret och väntar på att villebråden ska anlända till dansgolvet. Då ska han flexa med armarna och göra sitt bästa för att uppnå sitt mål för kvällen.
Hans intåg på krogen handlar inte om att ha roligt, det handlar om jakten, och denna man såg grymt beslutsam ut. Hans armar skulle leda han och hans byte till en dubbelsäng på hotell malmen, det var helt klart.
När jag inser detta så blir jag alldeles till mig, jag har alltid trott att dessa människor enbart existerar i människors fantasi. Men nu sitter en av dem här ca 30 cm ifrån mig.
Jag får en rysning som fortplantar sig i hela kroppen och som leder till att jag råkar spilla lite öl på jägarens byxa. Jag tänkte nu är det klippt. Jägaren kommer att använda mig som sandsäck för att visa upp sina överarmar för kvinnsen. Till min stora förvåning så godtar han min ursäkt och går och hämtar en servett.
Min fest kväll fortsätter och när jag ett par timmar senare ska börja bege mig hemåt, Så kastar jag ett öga på dansgolvet vem tror ni jag ser?
Jägaren står omgiven av tre kvinns och flexar med armarna. Jag skrattar inombord och funderar på vart är egentligen denna värld påväg?

Men jag måste säga att det var roligt att gå ut och jag hoppas att det blir snart igen.
Jag vill tacka Emelie, Karolin och Micke för en trevlig kväll.

Eve kom hem idag. Det blev lite skillnad på maten direkt.

Förrätt: Musslor i grädde & vitvin
Varmrätt: Laxfilé i hummersås¨
Efterrätt: RockyRoad kaka.

Jag har en sagolik tur. :)

Ha en bra kväll

Scaramanga

Partyprisse




Hoppas ni tar denna låt med en klackspark. Jag säger inte att alla är våldtäktsmän, men byt ut det ordet mot Jägare. Så får ni en rätt rolig mental bild. Jägarna dansar inte ett steg mer än absolut nödvändigt :)

Det är röd tröjan på snaps ett bevis för.
Men hatten av för röd tröjan för att han har kommit över känslan av att vara konstig om man går på krogen själv. Det har inte jag gjort, och kommer nog aldrig att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0