Ett besök hos döden.....

Det hela började med att telefonen ringde 06:58, det var Eve. Jag hade bett henne att ringa och väcka mig så jag inte missade tvättstugan. En väldigt trött och sliten Scaramanga släpar sig hjälpligt mot denna ondskefulla inrättning. Väl inne börjar jag med den sedvanliga sorteringen, 40 grader och 60 grader. I och med Eves intåg i mitt liv så tog det ju slut med ungkarlstvättandet. (Allt i 40 graders kulörtvätt, oavsett vad)
Jag började lasta i maskinerna och upptäcker till min stora besvikelse att en av maskinerna är trasig. Jag upptäcker det först när jag lastat den full.  Jag ser framför mig hur hela min lediga dag försvinner i ett evigt rännande till tvättstugan. Jag inser för att rädda ledigheten var jag tvungen att återgå till mina gamla tvättrutiner.  Efteråt satt jag rätt förnöjd i soffan och konstaterade att trots en trasig maskin, så hade jag bara spenderat 30 min mer i tvättstugan än brukligt.

Jag bestämde mig för att ta en promenad i den sköna Stockholm iförd vårskrud dagen till ära. Jag hinner promenera ungefär 100 meter från min ytterdörr när jag mötte honom, DÖDEN.
Döden frågade mig om jag inte skulle följa med honom in. Jag kliade mig i huvudet och följde med skakande knän efter denne store man.
Döden placerade mig i en stol, som hade en spegel framför sig. Jag känner att jag darrar i kropp och själ, har döden placerat mig i denna stol för att jag ska få en inblick i mina synder?
Döden står bakom mig och utför en dans, han skuttar med lätta steg runt om mig, för att se att jag förstår vad som är på väg att hända.
Han dansar fram och lutar sig fram och viskar i mitt öra:
D - Kex!
S - Kex? (Jag börjar svettas ymnigt)
D - Varför finns inte mina kex längre?
S - Vilka kex? (Jag ser svetten börja rinna ner för ansiktet på mig)
D - Du vet, Havre!
S - Havre?
D - Havrekex!!!!¨
S - Finns det inte längre???
D - Jag äter minst en förpackning om dagen, till the!!
D - Du fixar hem till ditt jobb, eller hur??
Jag ser döden dansa, i mitt ansikte blåser hades varma fuktiga dödsvind och vid mitt högra öra så flaxar en kråka som är gjord av rostfritt stål. Jag känner att stressen börjar byggas upp i mitt inre. Jag måste ut!! Det finns bara ett alternativ, jag måste svara honom. Jag sväljer hårt och stammar fram
S - ja ja ja.
Döden ler förtjust och dansar bakåt. Jag känner dödsvinden vända, den blåser mig i nacken. Det känns som om mitt kött grillas till en medium/rare biff som döden skall avnjuta med ett havrekex.
Jag blundar och när jag öppnar ögonen så ser jag ingenting för att ögonen dryper av tårar. Döden håller upp en spegel och tittar på mig.
Jag skakar i hela kroppen och svarar
S - Bra.....
Döden nickar och ler. Han tittar på mig och slänger av stekpåsen som han har täckt min kropp med. Han tittar på mig och skrattar. Jag känner mig smutsig och utnyttjad när jag stapplat fram mot disken där döden står och ler sitt allra saligaste leende.
S - Hur mycket?
D - Det vanliga.
Jag lägger 200 kr på bordet och när jag griper tag i dörren för att ta mig ut i den befriande solen så kallar döden åter på mig.
D - DU GLÖMMER INTE MINA HAVREKEX VA?
Jag skakar på huvudet och skyndar ut och stänger dörren.
Jag går ut på promenaden, sedan återvänder jag till sängen och kände mig smutsig och utnyttjad.

De allra flesta har säkert redan räknat ut att jag besökte frisören. Ni kan nog inte föreställa er hur det känns att ha frisörskräck. Jag vet inte vad det hela beror på, men det känns grymt jobbigt iaf. Man drar ju på dessa besök så länge det går. Men till slut så ser man ju ut som Garry Glitter och då är det ju oundvikligt.
Det känns bara så grymt att det finns människor som njuter av att besöka frisören, så vill jag också känna.

Tack för ikväll

Scaramanga

Glad över att det är länge tills nästa gång.




Innan besöket-






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0