Jag har sett ljuset och det var verkligen kolsvart....

Eve har Scaramanga ledigt i helgen, hon befinner sig i den kultiverade staden Norrköping. Eller som jag valde att kalla den norr om köping. (efter ett populärt tv program)
Eve åkte vid 10:30 tiden i morse och då började oxå min tid som oäkta gräsänkling, jag är ju inte gift.
Jag började min dag med att hoppa i mina jeans shorts och sätta mig framför tv:n. Jag hade ju massor av tid att spela in på call of duty. När jag tittade på klockan så stod den på 14:00 och det känndes som en bra tid att öppna den första folkölen. Vad annars än mina älskade norrlandsguld 2,8. :)
Jag drack det ädla mjödet med stort välbehag och fortsatte min framfart på COD, när klockan började närma sig 17:00 så började magen att vråla efter mat. Vad ska då gräsänkling Scaramanga utfodra sin otåliga mage med? Det finns ju ingen mat hemma och coop ligger 50 meter bort, sedan kan jag ju inte svika mina stridskamrater heller. Det blev som sagt en väldigt jobbig ekvation. Jag valde helt enkelt att laga paradrätt a´la Scaramanga. pasta snäckor toppade med kalla krossade tomater och ett täcke av vitlökspeppar.
Till denna delikata maträtt så avnjöts ytterliggare ett stop mjöd. Jag behöver väl inte tillägga att mjödet var rumstempererat?
Nu ett par timmar senare börjar det bli dags för att bege sig in till stan för att stilla törsten med ett stop av det starkare mjödet. Eller enkelt uttryckt jag ska ut och dricka bärs med folk från jobbet.
Jag har stulit en bacardi breezer av eve, och nu sitter jag och funderar på om denna populära dryck inte har ett direkt smaksamband med hemkört och golden glock juice som dracks hemma i gnarp. Det smakar ju exakt lika.
Jag har svårt att förstå att mäniskor verkligen vill betala för detta snusk. Sen kan man ju fundera över hur det kommer sig att man inte har fått större skador i hjärnan och karaktären än de som som uppenbarligen finns. :D
Men nu ringde mina kamrater och det är dags för Scaramanga att hoppa ur shortsen och i kavajen.

Men jag kan iaf säga att jag har åter upplevt hur det känts att vara ensam, och det eda jag kan säga är att nu får det dröja innan Eve åker på semester från mig igen. Det är inte roligt att se hur fort man faller tillbaka i sina gamla syndiga vanor.


Men nu ska jag ge mig iväg mot högbergs.

Skål

Scaramanga

ps Hemkört och golden glock smakar betydligt bättre än denna skit.

Glocken Gold Multivitamin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0