Svar till Karl-Erik Nordlund.

Jag fick denna kommentar på mitt inlägg Äldre män - Förebilder eller förhistoriska despoter.

Du har nog förenklat generationsklyftan väl mycket.
Jag tillhör den äldre generationen, och känner inte igen mig speciellt mycket.
Varje dag lär jag mig nya saker, som jag kan väga och jämföra med det jag lärt mig tidigare.
Karl-Erik Nordlund


Jag har under de senaste dagarna gått och funderat på denna kommentar. Jag måste börja med att tacka Karl-Erik för att du upplåter tid till mina enkla funderingar.
Jag förstår att alla äldre män inte är förhistoriska despoter, men precis som jag påpekade i mitt inlägg kan de äldre männen välja att leda genom att verka som ett föredöme för den yngre generationen. Men de kan också välja att sprida sina egna negativa värderingar. Väljer de äldre männen att utöva sitt ledarskap i negativ bemärkelse så får det ofta stor inverkan på individernas tankegångar.
Detta kan leda till att människorna faller tillbaka i fördomar av olika slag, exempelvis att 30 åriga män i storstadsregioner är ett hot mot manligheten, eller att vissa familjer är bättre än andra.
De allra flesta äldre män är goda förebilder för den yngre generationen. Men tyvärr som så ofta är fallet så nämns inte dessa 98 % särskilt ofta, det är de ynka 2 % som får all uppmärksamhet.
Jag ser av din kommentar att du tillhör den bättre sidan av dessa två grupper, och jag hoppas att när du på kvällskvisten kryper upp på kammaren och jämför dagens lärdomar, att du kommer fram till att allt inte var bättre förr. Utvecklingen


Framtiden har mycket positivt i sin hand för både ung och gammal, som vi förhoppningsvis kommer att ha mycket glädje och nytta av.
Tack återigen för din kommentar Karl-Erik.

Mvh

Scaramanga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0