Torsdag. 3/3

Jag har nu återhämtat mig från mitt möte med döden. Det tog ett dygn men nu är jag lugn i kroppen igen. Jag vaknade upp i morse och såg det vackra One pice plagget... Det kändes som om jag skulle kräkas. Vilket horribelt klädesplagg, men det gav ju upphov till glada diskussioner på arbetet i alla fall. :)
Det enda av vikt som har hänt idag är väl att jag träffade Mr Rosén, det var roligt. Han var sig lik.
Vi beslutade att vi skulle ut och ta en bira inom den närmsta framtiden. Det ser jag fram emot, det kommer nog att bli väldigt underhållande.

Jag hoppas att det snart händer något roligt, jag behöver något att se fram emot. Jag känner att kropp och psyke börjar gå ner sig i någon form av koma. Det brukar vara ett säkert tecken på att jag behöver skaffa mig något att se fram emot, eller en större förändring i tillvaron. Något som bryter mönstret om så bara för ett par veckor.
Det kanske låter sjukt, men det är så jag fungerar.
Jag har ju tillsammans med 3 medarbetare sökt stipendium för olika utbildningar inom företaget. Jag hoppas att det blir ett positivt besked, annars kommer tillvaron att bli väldigt jobbig.
Det är roligt att få åka på utbildning och lära känna nya människor.
I helgen är det åter dags att jobba helg. Denna gång känns det faktiskt helt okej. Det blir i alla fall ett tillfälle mindre att spendera pengar.

Jag har lovat att bjuda Eve till Thailand i början av 2012. Det kommer jag att göra för mina sluta-röka-pengar. Jag är uppe i 9,5 veckor. Hittills har jag sparat min kropp 1254 st. ciggareter, och plånboken har växt med 3 300 kr. Jag hoppas verkligen att jag orkar hålla i det denna gång.
Det är märkligt men begäret försvinner inte. Jag har brutit mönstret och rökning ingår inte längre i mina dagliga rutiner. Men det finns fortfarande stunder varje dag som jag tänker, nu vore det gott med en cigg. Men än så länge har det gått bra, och jag hoppas på att kunna bjuda Eve till Thailand i januari. Då kommer jag efter ett år som rökfri ha sparat kroppen 6935 ciggareter och börsen kommer att ha fått ett tillskott om 18250 kr.
Så nu är det bara att bita ihop.

Ha det

Scaramanga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0