Rocky får konkurrens?

Jag håller fortfarande i mitt joggande. Det var ju minst sagt oväntad. Jag var ute och tog en joggingtur i tisdags himmelen såg lite vredgad ut, men jag tänkte att jag hinner nog min runda innan himmelen öppnar sig.
Jag hann ungefär halvvägs när himmelen öppnade sig. Jag kan bara säga att det tog ca 30 sekunder innan kläderna var genomblöta och skorna kändes som insjöar.
Jag tänkte i mitt stilla sinne ska jag vända om?
Ska jag ta skydd under ett trädd?
Ska jag fortsätta?
Jag valde det sista och med eye of the tiger i hörlurarna sprang jag vidare.
Jag kan lova att jag såg mig själv som Rocky, när jag sprang runt i hällregnet. Människor som jag mötte under min joggingtur tittade på mig och skakade på huvudet, de måste ha trott att det såg en hägring. Ingen människa är väl så korkad att de ger sig ut och springer i detta väder. Jag gör en Rocky och börjar jabba i luften och den gamla damen håller på att få skrämselhicka under sitt paraply. Hon trodde nog att hon hade mött vintervikens största dåre! Jag funderade på om jag skulle kasta mig ner i leran och köra några armhävningar och skrika EYE OF THE TIGER!!!!! Men jag beslutade att den stackars damen antagligen hade fått se tillräkligt för att hålla igång skvallret på kafferepet de närmaste 5 åren.
Jag sprang vidare med mina insjöar i skorna och höll på att göra en riktig piruett när jag sprang över en av träbroarna som finns på min löprunda. Denna träbro hade förvandlats till en såphal tändsticka av regnet.
Men jag hade tur och klarade mig. När jag senare börjar på att bege mig hemåt så tittade solen åter fram, jag förbannade mig själv som inte har tålamodet att vänta med att springa, då hade jag sluppit gå hemåt som en dränkt hund. Men då hade jag ju inte heller fått nöjet att uppleva mig själv som Rocky.
Så jag tar åter på mig hörlurarna och njuter av tonerna till min och Rockys låt!!

Nu ska jag bege mig till jobbet, Eve har bakat supergoda dumlemuffins åt mig!!!


Ha det bäst

Scaramanga

Aka Rocky 2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0