Gnarp - Nodens Pisa?

Jag har under en längre tid funderat över hur Gnarp skulle kunna marknadsföra sig internationellt. Idag kom det till mig. Det var en uppenbarelse lika klar som vacker. Vi måste marknadsföra oss som Nordens Pisa. Vi har naturligtvis inget lutande torn, och solen skinner enbart ca 2 månader per år.
Men däremot har vi ju massor av lutande flaggstänger. Så istället för att trycka t-tröjor med ett lutande torn, så använder vi oss av flaggstängerna. Jag ser en nästan outtömlig marknad för souvenirer
Byn skulle bli känd som norden Pisa, turisterna skulle vallfärda och det skulle behövas mängder av nyanställda guider som skulle behöva förklara hur det kommer sig att så många flaggstänger lutar på samma ställe?
Man skulle ju kunna erbjuda olika rundturer som pekar på olika teorier.
UFO - teorin : Det är landningsljus för ankomande UFO:n från Mars.
Kärleksteorin : Ett monument byggt till ära för någon lokal skönhet. Dock ej färdigställt. Förebild : taj mahal.
Vargteorin : Gigantiska vargskrämmare

Ni förstår nog att jag överdriver en smula, men det måste väl vara någon form av rekord att lyckas ha så många sneda flaggstänger på samma ställe?
Om Gnarp väljer att använda sig av min marknadsföring, så förväntar jag mig ingen betalning. Men gärna en staty i naturlig storlek mitt bland mina älskade flaggstänger. :D

Jag önskar Gnarp och alla mina läsare en god natt

Mvh

Scaramanga



Måste ju oxå passa på att rekomendera en sång, kan ju vara något att betänka som by hymn.








Kommentarer
Postat av: mogna kvinnor

fina inlägg, tack för att dela detta.

2011-10-07 @ 12:33:48
URL: http://www.flirting.se/mogna-kvinnor/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0