En vecka efter Johans 30 års kryssning.

Nu har det på dagen gått en vecka sedan vi åkte på Johans 30 års kryssning. Det tar längre och längre tid att återhämta sig. Det kan väl inte bero på åldern? I så fall blir jag djupt deprimerad.
Denna gång gick ju seglatsen med silja Galaxy. Det var första gången jag åkte med den och det var en angenäm upplevelse. En sak som jag kan rekommendera mina läsare är att nästa gång ni åker satsa på en dyrare hytt. Det är skönare att vakna upp bakis i en svit än i en fis luktande 4-bädds hytt under vattnet. :)
Hur kommer det sig att när man åker på kryssning så lämnar man vettet vid kajen? På något sätt så begriper man ju inte om man går och sover 05:30 så kommer du att må hund dagen efter, men det är ju inget man bryr sig om när man känner sig som danssalongens egen husgud.
Jag förstår fortfarande inte varför Eve inte har gett upp sina försök med att dra med mig upp på dansgolvet, är hon inte trött på att få blånaglar?
Men samtidigt är väl det en av höjdpunkterna med kryssningarna, dålig dans och billig alkohol. Men vad roligt vi hade ändå, det var faktiskt en av de bättre kryssningarna jag har varit på, även om jag missade frukosten. Men som min goda vän el grande senare påpekade frukost det dricker man väl i hytten? Mat är endast ett sekundärt behov. Det ligger faktiskt en hel del i det påståendet.
En fråga man oxå måste ställa är varför har Silja installerat övervakningskameror på dansgolvet och discot som sänds live till alla hytterna ombord?
Är det för att sänggående resenärer ska få skratta åt de stackarna som fortfarande står på dansgolvet kl 05:00 och skakar på rumpan?
Jag vet inte, men lite kul var det iaf.
Morgon efter gick i tysthetens tecken. Visst är det konstigt att en båt som har låtit så mycket ett par timmar tidigare kan vara så tyst. De få människorna man såg var väldigt noga med att inte släppa golvet med blicken.
jag handlade lite taxfree, och nej ingen alkohol enbart konfektyr. Jag har slutat handla taxfree alkohol sedan jag för ett antal år sedan åkte finlandsfärja och köpte två plattor med öl och de går sönder på landgången. Ölen rullade, folket skrattade och jag förbannade mig själv. Därför köper jag aldrig mer taxfree alkohol. Anledning nummer två är att det är för stor ansträngning att bära eländet med tanke på förtjänsten.

Jag vill än en gång passa på att tacka alla som var med och gjorde Johans 30 års kryssning till en riktig höjdare.

Kryssningens stora frågor:

Hur kommer det sig att delar av mänskligheten fastnar i stereotypa bilder av något de vill vara?
Är det imagen eller innehållet som gör människan?

Ha det bäst.

Scaramanga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0