Ledig dag!

Idag är man ledig. Fast tyvärr är det ju så att ju äldre man blir detso mer arbete medför det att vara ledig. Det tycker jag är oerhört märkligt.
När man var yngre kunde de lediga dagarna börja med ett tv-maraton för att när kvällen kom krönas med en välkyld norrlands guld 2,8 och en pose som enklast kan liknas med att göra en "Al Bundy".
Hittills idag har jag:
1. Handlat frukost.
2. Tvättat.
3. Lyft tillbaka badkaret till badrummet. (Jag förstår hur detta låter, men vi hade besök av våra gemensamma vänner Andreas och Barbro. Det medförde att lägenheten behövde anpassas för att alla skulle kunna använda alla utrymmen. Därför fick badkaret campa i köket. Det är väl nu ca 1-2 månader sedan, så det var kanske dags att det fick flytta tillbaka igen.)

Tyvärr blev det ingen fest i Gnarp i helgen heller. Det hade varit kul att få åka upp och fira El grande i helgen. Det hade varit väldigt roligt, och jag känner att jag behöver ha väldigt mycket roligt nu. Jag läste ett citat på facebook häromdagen. "Livskvalitet! Å jag mår så bra av sånt här!" Jag tyckte det var ett underbart citat. Jag hoppas att jag kan vara den som utropar det högt nästa gång. :)

Jag har oxå sett till och skaffat mig lite nya vuxenpoäng. Jag har gått med i Svenska turistföreningen. Det var en mening som jag aldrig trodde att jag skulle säga. Men det verkar som om rebellen Scaramanga sakta börjar på att brytas ned till att bli en i mängden. Om ett par decennier kanske man får för sig att rösta på socialdemokraterna oxå. Hemska tanke.
Men anledningen till att vi gick med i turistföreningen är ju att man får bra rabatter på kläder och dylikt. Både jag och Eve behöver helt nya kläder tills nästa gång vi ska fjällvandra.
Jag känner att det kommer nog att bli en betydligt längre tur nästa gång. :)

Ha det bäst
Scaramanga






Scaramanga under lediga dagar i yngre tappning?



Framtiden? O herre min skapar vilken mardröm.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vuxenpoäng? Mer en t ö n t-varning:-)

2011-09-21 @ 15:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0